Přesně tak lomí rukama nové vedení Prahy 11 nad rozpočtem pro rok 2015. Jenže na rozdíl od paní Müllerové naprosto neopodstatněně. Městská část NEMÁ dluh ve výši 150 milionů korun ani NENÍ 150 milionů v minusu. Jen sestavuje rozpočet, a to má svůj vývoj. Je to podobné, jako když se sejde rodina a všichni řeknou, co by si přáli k Vánocům. Pak porovnají svá přání s ekonomickými možnostmi a upraví požadavky podle toho, tedy na co mají a na co ne. S rozpočtem je to stejné. Odbory, rozpočtové organizace (zejména MŠ, ZŠ) a obchodní společnosti předkládají s mnohaměsíčním předstihem finanční požadavky. Následuje odhad příjmů, a to vlastních, z rozpočtu hlavního města Prahy (dotační vztahy), ze státního rozpočtu (zajištění výkonu státní správy) a příjmů z vlastní hospodářské činnosti (z nájmů z pozemků, bytových a nebytových prostor). Obě strany rovnice je pak nutné tzv. vybalancovat v komisích rady a výborech zastupitelstva. Odborná rozhodnutí zdůrazňují nezbytnost zajistit řádný výkon státní správy a samosprávy, provoz základních a mateřských škol, údržbu komunikací a pořádek. Politická jednání rozhodují o investičních akcích. Celý proces končí veřejným zveřejněním návrhu a projednáním a schválením zastupitelstvem. Příprava rozpočtu pro rok 2015 se přerušila kvůli konání komunálních voleb, a to ve fázi nastavení předpokladů příjmů a požadavků výdajů. Záměrně, protože nová koalice nemusela mít stejné představy o investičních prioritách. A to je schodek, o kterém se pořád dokolečka mluví. Už se nemluví o tom, že je rozpočet před vybalancováním. Za svou mnohaletou praxi jsem se nesetkal s tím, že by v této fázi byl návrh rozpočtu vyrovnaný. Vždy se musela hodnotit důležitost navrhovaných výdajů a posuzovat možnosti získat další příjmy (dotace). Dovolte mi připomenout, že se nám za posledních osm let podařilo získat v dotacích stamiliony korun, které jsme použili na spolufinancování investičních akcí k zlepšení života v městské části (nové mateřské školy, regenerace základních škol a DPS, výstavba domu seniorů, sportovišť, dětských hřišť a parků). Nové vedení by po letech v opozici mělo vědět, jak se rozpočet sestavuje. Přesto se tváří překvapeně a vytváří dojem, že radnice nemá peníze a topí se v dluzích! Odpověď je prostá: v minulých letech Praha 11 nikdy žádné dluhy neměla a rezerva finančních zdrojů je po nástupu nového vedení přibližně stejná, jako v roce 2006, kdy jsme přišli my (50 milionů). Vlastní příjmy, příjmy ze státního rozpočtu a příjmy z dotačních vztahů z hlavního města Prahy jsou víceméně také stejné, možná i vyšší. Jediným rozdílem je, že již nejsou k dispozici příjmy z privatizace z 90. let a investiční dotace z rozpočtu hlavního města Prahy (zrušeno primátorem Svobodou).
Připouštím, že bez těchto mimořádných zdrojů bude sestavování rozpočtu nesnadné, rozhodně však možné. Proto věřím, že se nové vedení místo lamentování vrhne do práce a rozpočet na rok 2015 sestaví.
Mgr. Dalibor Mlejnský, zastupitel Prahy 11 a předseda strany Jižní Město – náš domov
Zanechat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
2404 Comments
the hundreds safari hat meaning low crown texas rangers hat 300zx ,cincinnati reds floppy hat trick
Odpovědětboston red sox cap new zealand 2016 2012 all star lakers 24 kobe bryant red stitched nba jersey,womens nike packers 80 donald driver white stitched nfl limited jersey,canucks 22 daniel sedin red stitched nhl jersey
Odpovědětmiami dolphins white new era 39thirty training flex hat knit air jordan 6 infrared 23 ,adidas ultra boost terrain uk
Odpovědětjordan son of mars black shoes on sale air jordan 31 royal yacht,nike air force 1 flyknit low white light,air jordan 5 triple white jordans,nike air max 90 shanghai expo
Odpovědětmiami dolphins wowie hat 80 nike air max 360 bb low questions ,nike air max womens gray all black
Odpovědět